top of page
Search
hairieuniti

Berusaha untuk selamatkan diri dari godaan itu nama ada perkara besar berlaku...

Tamat sahaja pengajian, tidak sampai seminggu selepas tamat peperiksaan akhir, Rezza telah mendapat tawaran bekerja sebagai Admin Assistant di sebuah syarikat di Melaka. Namun minatnya pada bidang komputer Rezza telah diterima​ bekerja sebagai junior technician (networking) di sebuah syarikat swasta di Selangor.




Selama setahun lebih dia berkhidmat di syarikat tersebut. Tidak lama selepas itu Rezza mendapat tawaran kerja kerajaan sebagai pegawai bomba di Jabatan Bomba & Penyelamat Malaysia. Dia tidak pernah menyangka rezeki berpihak kepadanya. Sesungguhnya rezeki Allah itu sangat luas. Alhamdulillah, Allah bagi jalan untuknya setelah menempuh pelbagai cabaran di zaman belajar dahulu. Kenangan itu sentiasa terpahat diingatannya. Benar sungguh kata pepatah sesungguhnya pengalaman itu mengajar erti kehidupan.

Lebih mesra dengan panggilan Rezza, merupakan bekas pelajar dari Fakulti Teknologi dan Kejuruteraan dan mengambil Diploma Sains Komputer (kini Diploma IT System Support) kolej Uniti Port Dickson.



Ayuh kita baca sedikit perkongsian dari Rezza mengenai kejayaannya ketika belajar di Kolej Uniti. Semoga kisah ini menjadi inspirasi, dorongan, dan semangat buat adik-adik dalam mencapai kejayaan. Setiap impian yang tercipta pasti akan ada kejayaannya. Insyaallah

Ikuti artikel penuh mengenai perjalanan & kejayaan Rezza di http://bit.ly/alumni02DITSS

9 views0 comments

Kommentare


bottom of page